Pri rokovaniach s našimi klientmi často dostávame otázku, prečo potrebujú webstránku. V horšom prípade zaznie pre nás už povestná veta: „Ja stránku nepotrebujem!“ V tomto článku vám vysvetlíme prečo webstránky mať a hlavne na čo je dobrá
Byť online sa stalo heslom dnešnej doby. Tomuto sa nevymyká ani vaša firma. Akýkoľvek biznis, bez ohľadu na odvetvie, v ktorom pracujete, vždy môže, a bude napredovať, ak ho budete správne prezentovať. Správnou prezentáciou je v tomto prípade webová stránka.
Napriek tomu, že už je rok 2023 a internet je tu s nami nemalú chvíľu, veľké množstvo firiem a biznisov stále nepochopilo, že väčšina ich zákazníkov si chce firmu pred nákupom overiť. A ako to spravia? Napíšu názov vašej firmy do Googlu.
Tým, že si vo svete internetu upevníte svoje postavenie môžete veľmi ľahko docieliť nezanedbateľné navýšenie obratu vašej spoločnosti. Samozrejme na to aby ste sa napr. na Googli zobrazili prví nestačí len webstránka. Tu už treba odborníka na SEO. Vysvetliť toto však nie je zámerom nášho článku. Takže poďme ďalej.
Vo viacerých prípadoch nájdeme tri druhy spoločností, ktoré s vytvorením webstránky váhajú. Prvú skupinu tvoria spoločnosti, kde predstavitelia alebo zamestnanci neveria svojim technickým zručnostiam a preto nechcú ísť do niečo „moderného“. Druhá skupina sú ľudia, ktorí si myslia, že vo svojom podnikaní už dosiahli pomyselný strop a stránka im je na nič, pretože zákazníci ich už poznajú a viac ich nepotrebujú. Tretia a najväčšia skupina je tvorená jednotlivcami, ktorí sa boja, že to ich spoločnosť jednoducho vyjde draho.
Dobrou správou ale pre vás je, že je jedno do ktorej z uvedených skupín patríte alebo nepatríte, vždy sa nájde to pravé riešenie aj pre vás! V tomto bode vybočíme z úvodu a prejdeme rovno na niekoľko konkrétnych dôvodov prečo by ste mali mať svoj web.
Vaša značka
Už sme o tom písali skôr ,ale pripomeňme si to. Vaši zákazníci, či už existujúci alebo potenciálni potrebujú vedieť kto ste. Dať im toto najavo, je jedna z najdôležitejších vecí v podnikaní. Budovanie dôvery vo vašu značku. Tým, že dáte jasne najavo kto ste, čo robíte a ako to robíte priamo zvyšujete šancu, že si u vás niekto nakúpi.
Rovnako je v dnešnej dobe zvykom, že napriek vášmu lepšiemu produktu alebo lepším službám zákazník u vás neminie ani cent, pretože našiel webstránku vašej konkurencie a na tej všetko čo hľadal, vám by musel volať, nedajbože ešte sa zastaviť osobne.
Dôveryhodnosť
Jedným z najdôležitejších prvkov webstránky, je budovanie dôvery a celkovej dôveryhodnosti vašej značky. Síce podobné ako predchádzajúci bod ale nenechajte sa zmiasť. Ak vaša konkurencia má webstránku a vy nie, ste vo veľkej nevýhode. Ak sa vám takáto situácia stala, viete, že sa nejedná o nič príjemne. Zákazník vašu firmu nepovažuje za dôveryhodnú, pretože o vás nič nevie a nemá to kde zistiť.
V otázke dôveryhodnosti sa vieme až do extrémnych prípadov, kedy ľudia začnú pochybovať o vašej spôsobilosti ako spoločnosti. Ak máte webstránku, toto všetko eliminujete a zároveň máte úžasnú príležitosť spraviť super prvý dojem a ubezpečiť vašich zákazníkov, že vo svojej robote ste doma.
Potenciálni zákazníci
Určite sa zhodneme, že pre väčšinu firiem je najdôležitejším aspektom webovej stránky práve jej možnosť doniesť potenciálnych zákazníkov.
Keď vás ľudia nájdu online a nájdu tam aj vaše produkty, môžu sa o ne zaujímať. Inak by o nich ani nevedeli a teraz už možno chcú o vašich produktoch vedieť viac. Samozrejme na stránke okrem produktov nájdu aj možnosti ako vás kontaktovať.
Tým sa vám naskytuje príležitosť uzatvoriť úplne nový obchod, predaj vášho výrobku človeku, ktorý by sa inak s vami pravdepodobne nikdy nestretol. Napriek tomu, že webstránku je treba udržiavať, tieto ceny sa pohybujú v desiatkach eur mesačne a pri správnom nastavení sú minimálna položka oproti návratnosti.
Organická návštevnosť
Rozprávame sa o potenciálnych zákazníkoch, ale možno si poviete: ako sa ku mne vôbec dostanú aj keby webstránku mám. Akonáhle ste online a váš web bol optimalizovaný pre SEO, začnete sa zobrazovať vo výsledkoch Google.
Predávate ponožky? Google vás zobrazí po tom čo ľudia do vyhľadávania napíšu kľúčové slovo ponožky. Vďaka tomuto mimoriadne zvyšujete šancu, že vás nájdu noví zákazníci a to aj vo vysoko konkurenčnom trhu.
Úspora času a služby pre zákazníka
Množstvo spoločností fungujúcich bez webstránky funguje telefonicky. To znamená, že buď klient alebo aj ktokoľvek iný vám zavolá v rámci pracovných hodín a pýta sa otázky. Tieto bývajú často úplne banality, na ktoré ste naučení už automaticky odpovedať: Kedy zatvárate, ponúkate aj túto službu, kde vás nájdem.
Avšak akonáhle telefonát nestihnete alebo už máte po pracovnej dobe, klient ostáva nahnevaný, že sa mu nedostalo odpovede a najčastejšie odchádza ku konkurencií. V horších prípadoch si to odnesie váš záznam na kontaktných portáloch (kde vás pridali automaticky) a človek vám napíše nelichotivú recenziu, ktorá môže poškodiť vaše meno.
S týmto všetkým vám webstránka pomôže. Už nemusíte odpovedať na hlúposti a zabíjať čas nepotrebnými odpoveďami. Na to máte stránku, kde klient nájde všetko čo od vás potreboval.
Novinky a oznamy
Toto je veľmi jednoduchý avšak o to efektívnejší bod. Nakoľko je vaša stránka online 24/7, je veľmi jednoduché na ňu zavesiť akýkoľvek odkaz vašim zákazníkom. Môže ísť buď o spôsob ako im dať vedieť na čom práve robíte, nový produkt, služba alebo akcia. Alebo môže ísť o dôležité oznamy ako zmena otváracích hodín cez sviatky.
Digitálny marketing
Digitálny marketing je súčasnosť aj budúcnosť všetkej reklamy. A bez webtránky ho neviete použiť. Ak sa niekedy rozhodnete minút určitý kapitál na reklamu na Google alebo reklamu na sociálnych sieťach ako je Facebook alebo Instagram, vždy musíte z tejto reklamy ľudí niekam poslať. Tým miestom je vaša stránka. Poväčšinou sa dokonca na existujúcej webstránke zriadi ešte jedna, na ktorú sa zákazníci z reklamy dostanú, hovorí sa jej Landing page a jej cieľom je okamžite predať.
Na druhú stranu tu máme samotné nastavenie reklamy, ktorú teraz síce nemusíte robiť avšak ak v budpcnosti budete, viete použiť štatistiky z vašej webstránky ako podklad pre jej správne nastavenie t.j. vek ľudí na vašej stránke, lokalita, záujmy.
Webstránky sa jednoducho povedané stali dôležitou súčasťou nášho osobného aj verejného života a ak ešte webstránku nemáte odporúčame vám jednu si spraviť. Na to môžete využiť aj našu spoločnosť a radi vám pripravíme cenovú ponuku.